Személyes átvétel
Címünk: 1094. Budapest, Ferenc tér 5.
Nyitvatartás: Hétfő- Péntek 10:30 - 19:00
Üzletünkben szakképzett eladóktól veheti át a kiválasztott terméket.
INGYENES
Átvételi pontok
Rendeljen GLS, FoxPost és MPL pontokra!
Nem ér haza a futárhoz? Semmi gond! Válassza a GLS, FoxPost vagy MPL csomagautomatát, és vegye át csomagját bármikor!
+ 1 490 Ft-tól
Házhozszállítás
Rendelését a GLS, MPL szállítja házhoz!
Kényelmes és gyors házhozszállítás! Rendelését a GLS vagy az MPL futárai viszik házhoz.
+ 1 890 Ft-tól
Ezek a termékek is érdekelhetnek
Külső raktáron
8 980 Ft
Termék Leírás
A Focke-Wulf Fw-190 egy német, egymotoros, teljes fémből készült vadászrepülőgép, fedett kabinnal, a második világháború alacsony szárnyú kialakításában. A pilóták az Fw-190-et jobbnak tartották, mint a Messerschmitt Bf-109-et.
A Luftfahrtministerium 1937 őszén szerelt össze egy szabadon álló alacsony szárnnyal működő Fw-190 bevonattal. Kurt Tank két meghajtási javaslatot adott be – az elsőt folyadékhűtéses Daimler-Benz DB 601-es motorral, a másodikat pedig az új BMW 139-es radiálmotorral.
Ez utóbbira esett a választás, és az 1938 tavaszán megkezdett munkát Obering vezette. R. Blaser. Az Fw-190V1 első prototípusa 1939 májusában készült el, és Hans Sander kapitány 1939. június 1-jén repült vele Brémában.
A második prototípust, az FW-190V2-t, két MG131-es és két MG17-es géppuskával – mind 7,92 mm-es kaliberrel – 1939 októberében repült. Az aerodinamikai légellenállás csökkentése érdekében mindkettőt alagút levegőbemenettel látták el a légcsavar sapkájában, de a motor túlmelegedésével kapcsolatos problémák visszatérést eredményeztek a bevált NACA pajzs kialakításához.
Mielőtt ezeknek a prototípusoknak a tesztelése végleg megkezdődött volna, már megszületett a döntés, hogy a BMW 139-es motort erősebb, de hosszabb és nehezebb BMW 810-re cserélik. Ehhez sok változtatásra volt szükség, a szerkezet megerősítésére és az utastér visszahelyezésére, ami a súlyponttal kapcsolatos problémák forrásává vált.
Az előny a kipufogógáz-átszivárgás és az utastér túlmelegedésének megszüntetése volt a BMW 139-es motor közvetlen közelsége miatt. Később egy méterrel megnövelt szárnyfesztávú szárnyakat kapott (az eredeti 9,5 m-ről), ami 10 km/h-val lassította, de növelte az emelkedési sebességet és javította a manőverezést.
Fw-190V5g jelzéssel, a rövidebb szárnyú változat pedig Fw-190V5k volt. Az Fw-190A-0 sorozat első hét gépének rövid szárnya volt, a többinek hosszabb volt. A Le Bourget-ben állomásozó első Fw-190 - 6./JG 26-tal felszerelt hadműveleti egység 1941 augusztusában jelentette be hadműveleti készenlétét, és az új vadászgép első találkozásától a brit Supermarine Spitfire-rel nyilvánvalóvá vált előnye velük szemben.
A háború alatt ennek a nagyszerű repülőgépnek egy tucat változata készült.
Az "A" változat gépei egy tucatnyi modernizációval együtt vadászrepülőként szolgáltak. A "B” és "C” jelzésű változatok csak a stratégiai bombázók elleni harcra szánt magashegyi vadászgépek prototípusai voltak, de sorozatgyártásba nem kerültek. A "D” változat, mint az egyetlen az Fw-190-esek közül, az új, 1750 LE-s Jumo 213A motorral hajtotta, és ez volt a német válasz a P-51 Mustangra. Az új motor több tucat centiméterrel meghosszabbította a törzset. Ez a változat is főként vadászati és magashegyi vadászfeladatokat látott el. Az "F" változat számos változatát vadászbombázóként használták a csatatér közvetlen támogatásaként. A "G” változat ugyanazt a szerepet játszotta, mint az "F” változat, de nagyobb volt a hatótávolsága. Az egész háború alatt több mint 20 000 példány készült a második világháború egyik legjobb vadászgépéből.
Műszaki adatok (Fw-190A-8 verzió):
A Luftfahrtministerium 1937 őszén szerelt össze egy szabadon álló alacsony szárnnyal működő Fw-190 bevonattal. Kurt Tank két meghajtási javaslatot adott be – az elsőt folyadékhűtéses Daimler-Benz DB 601-es motorral, a másodikat pedig az új BMW 139-es radiálmotorral.
Ez utóbbira esett a választás, és az 1938 tavaszán megkezdett munkát Obering vezette. R. Blaser. Az Fw-190V1 első prototípusa 1939 májusában készült el, és Hans Sander kapitány 1939. június 1-jén repült vele Brémában.
A második prototípust, az FW-190V2-t, két MG131-es és két MG17-es géppuskával – mind 7,92 mm-es kaliberrel – 1939 októberében repült. Az aerodinamikai légellenállás csökkentése érdekében mindkettőt alagút levegőbemenettel látták el a légcsavar sapkájában, de a motor túlmelegedésével kapcsolatos problémák visszatérést eredményeztek a bevált NACA pajzs kialakításához.
Mielőtt ezeknek a prototípusoknak a tesztelése végleg megkezdődött volna, már megszületett a döntés, hogy a BMW 139-es motort erősebb, de hosszabb és nehezebb BMW 810-re cserélik. Ehhez sok változtatásra volt szükség, a szerkezet megerősítésére és az utastér visszahelyezésére, ami a súlyponttal kapcsolatos problémák forrásává vált.
Az előny a kipufogógáz-átszivárgás és az utastér túlmelegedésének megszüntetése volt a BMW 139-es motor közvetlen közelsége miatt. Később egy méterrel megnövelt szárnyfesztávú szárnyakat kapott (az eredeti 9,5 m-ről), ami 10 km/h-val lassította, de növelte az emelkedési sebességet és javította a manőverezést.
Fw-190V5g jelzéssel, a rövidebb szárnyú változat pedig Fw-190V5k volt. Az Fw-190A-0 sorozat első hét gépének rövid szárnya volt, a többinek hosszabb volt. A Le Bourget-ben állomásozó első Fw-190 - 6./JG 26-tal felszerelt hadműveleti egység 1941 augusztusában jelentette be hadműveleti készenlétét, és az új vadászgép első találkozásától a brit Supermarine Spitfire-rel nyilvánvalóvá vált előnye velük szemben.
A háború alatt ennek a nagyszerű repülőgépnek egy tucat változata készült.
Az "A" változat gépei egy tucatnyi modernizációval együtt vadászrepülőként szolgáltak. A "B” és "C” jelzésű változatok csak a stratégiai bombázók elleni harcra szánt magashegyi vadászgépek prototípusai voltak, de sorozatgyártásba nem kerültek. A "D” változat, mint az egyetlen az Fw-190-esek közül, az új, 1750 LE-s Jumo 213A motorral hajtotta, és ez volt a német válasz a P-51 Mustangra. Az új motor több tucat centiméterrel meghosszabbította a törzset. Ez a változat is főként vadászati és magashegyi vadászfeladatokat látott el. Az "F" változat számos változatát vadászbombázóként használták a csatatér közvetlen támogatásaként. A "G” változat ugyanazt a szerepet játszotta, mint az "F” változat, de nagyobb volt a hatótávolsága. Az egész háború alatt több mint 20 000 példány készült a második világháború egyik legjobb vadászgépéből.
Műszaki adatok (Fw-190A-8 verzió):
- hossz: 9 m
- szárnyfesztávolság: 10,51 m
- magasság: 3,95 m
- maximális sebesség: 656 km/h
- emelkedési sebesség: 15 m/s
- maximális hatótáv: 800 km
- maximális mennyezet: 11410 m
- fegyverzet : fix-2 db MG131 13 mm-es géppuska és 4 db MG151 20 mm-es ágyú (2 db MG 151 / 20E ágyú a D-9 változathoz).
Műszaki adatok
Típus | Modell - Műanyag |
Kiknek ajánljuk | Fiúknak |
Korosztály | 10+ éveseknek |
Méretarány | 1:72 |
Súly (bruttó) | 0.13 kg |
Törekszünk a weboldalon megtalálható pontos és hiteles információk közlésére. Olykor, ezek tartalmazhatnak téves információkat: a képek tájékoztató jellegűek és tartalmazhatnak tartozékokat, amelyek nem szerepelnek az alapcsomagban, egyes leírások vagy az árak előzetes értesítés nélkül megváltozhatnak a gyártók által, vagy hibákat tartalmazhatnak.
Hibát talált a leírásban vagy az adatlapon?
Jelezze nekünk!
Hibát talált a leírásban vagy az adatlapon?
Jelezze nekünk!
Vélemények
- Minden vélemény
- Saját véleményem
Kérdések
- Minden kérdés
- Saját kérdés
Miért válassz minket?

🏆 Díjnyertes Webáruház
A bestmarkt.hu az Év Webshopja 2024 versenyen az egyik legjobb magyar webáruház lett! Vásároljon bizalommal!
Megbízható bolt
Biztonságos vásárlás, ellenőrzött forrásból! Rendszeresen frissülő készlet, gyors kiszállítás.
100% MAGYAR webáruház
Cégünk 100% ban magyar vállalkozás, magyar tulajdonosi körrel, magyar munkavállalókkal, budapesti központtal. Vásároljon Ön is magyar webáruházból, ezzel segítve a magyar gazdaság fejlődését.
14 nap
indokolás nélküli
elállás
indokolás nélküli
elállás
Több mint 7500
termék raktárról azonnal
termék raktárról azonnal
Üzletünkben szakképzett eladók segítségével, akár személyesen is vásárolhat. Óriási raktárkészletünkről azonnal átvehetőek a legnépszerűbb termékek.