- 737039
- Model: MMH-481303
- 34 perce
Mirage Hobby PZL-23A Karas Early Version repülőgép műanyag modell (1:48)
24 hónap jótállás
14 460 Ft
11 386 Ft + Áfa
Ügyfélszolgálat
Ha kérdése van a termékkel vagy a megrendeléssel kapcsolatban, írjon nekünk e-mailt, vagy hívjon minket munkanapokon 10:30 - 19:00 óráig!
Személyes átvétel
Címünk: 1094. Budapest, Ferenc tér 5.
Nyitvatartás: Hétfő- Péntek 10:30 - 19:00
Üzletünkben szakképzett eladóktól veheti át a kiválasztott terméket.
INGYENES
Átvételi pontok
Rendeljen GLS, FoxPost és MPL pontokra!
Nem ér haza a futárhoz? Semmi gond! Válassza a GLS, FoxPost vagy MPL csomagautomatát, és vegye át csomagját bármikor!
+ 1 490 Ft-tól
Házhozszállítás
Rendelését a GLS, MPL szállítja házhoz!
Kényelmes és gyors házhozszállítás! Rendelését a GLS vagy az MPL futárai viszik házhoz.
+ 1 890 Ft-tól
Ezek a termékek is érdekelhetnek
Külső raktáron
18 470 Ft
Termék Leírás
1932 őszétől három prototípus készült, melyeket szimbólumokkal jelöltek: PZL - 23 / I, PZL - 23 / II és PZL - 23 / III. A PZL - 23 / I szilárdsági és statikai tesztjeit 1933 második felében fejezték be.
A prototípus 1934 végén szállt fel. A későbbi kísérleti változatokban számos fejlesztés történt, mint például: a hátsó rész vibrációjának megszüntetése, a törzs és a farok magassága, a repülőgép vázszerkezetének megerősítése, a láthatóság javítása a pilótaülésből az utastér üvegezésének növelésével, a motor rögzítési helyének 10 cm-rel történő süllyesztése, új, alacsonyabb Cx együtthatójú gyűrű alkalmazása, a bombakamra a törzset eltávolították, kilökőket mozgattak a szárnyak alá és a törzs alá. Összesen több mint 100 módosítást hajtottak végre, és több száz hibát javítottak ki. A PZL - 23 Karaś A néven futó modellváltozatot (1935 közepétől) 40 darabban vezették be a PZL új WP-1 üzemében (Podlaskie Zakłady Lotnicze - Wytwórnia Płatowców No. 1), majd bekerült a gyártásba és Bulgáriába exportálták.
A repülőgép működése során új hibák jelentek meg (többek között túl gyenge motor, alacsony magasság elérése teljes fegyverekkel, a kopoltyúk alacsony hatékonysága stb.). E hibák kiküszöbölése eredményeként elkészült a PZL - 23 Karaś B repülőgép második változata, amely erősebb motorral rendelkezik (Bristol Pegasus VIII 680 LE-vel.
A PZL-lel kötött szerződés 210 darab B-változatú repülőgép gyártására vonatkozott, amelyeket 1936 őszén a repülőezredekhez szállítottak. Az 1930-as évek második felében a PZL - 23 B Karaś repülőgép vált az alapvonal repülőgépévé, míg a Karasie A változatát kivonták az iskolai oktatásból.
Miközben a lengyel katonai repülésnél szolgált, a Karast több nagyobb akcióban is felhasználták. 1937-ben az 1 PL Karasi B százada éles bombázást hajtott végre egy kis vasútállomáson a Chełm - Brest n/B vonalon.
A szomszédos Litvánia elleni erődemonstráció részeként több sorszázad a Vilnius - Porubanek repülőtéren összpontosult, míg 1938 októberében egy tucatnyi Karas különböző ezredekből állomásozott az Aleksandrów-i repülőtéren, biztosítva Zaolzie elfoglalását.
A szabályok szerint a Karasi igénybevétele a beavatkozási feladatok ellátására szolgált. A szeptemberi hadjáratban néhány harcfeladatot és légi felderítést is végeztek. A hadsereg századaihoz tartozó repülőgépek páncélozott oszlopokat bombáztak, hosszú felderítő razziákat hajtottak végre Németország, Szlovákia és Kelet-Poroszország területein.
Az első olyan létesítmény, amelyet az ellenség területén bombáztak, egy Oława melletti gyár volt. Kelet-Poroszországban stratégiai objektumokat bombáztak.
A nagyszámú elvégzett feladat körülbelül 90%-os veszteséget eredményezett a repülőgépekben. A szeptemberi hadjáratban összesen 112 karasit lőttek le, és csak 11 gépet menekítettek Romániába (hármat a 31-es századból, nyolcat a 24-es felderítő századból). Ezen kívül 30 karasi volt a CWL - 1 A változatában Romániában (1939. szeptember 16-án lépték át a határt). Miután Romániát bevonták a Hármasok Paktumába, az internált Karast német fegyverekre cserélték, és felderítő és kiképző századot alakítottak. A románok Karasit használták a keleti fronton. Az utolsó Karast 1946-ig használták Romániában .
Műszaki adatok (B változat):
A prototípus 1934 végén szállt fel. A későbbi kísérleti változatokban számos fejlesztés történt, mint például: a hátsó rész vibrációjának megszüntetése, a törzs és a farok magassága, a repülőgép vázszerkezetének megerősítése, a láthatóság javítása a pilótaülésből az utastér üvegezésének növelésével, a motor rögzítési helyének 10 cm-rel történő süllyesztése, új, alacsonyabb Cx együtthatójú gyűrű alkalmazása, a bombakamra a törzset eltávolították, kilökőket mozgattak a szárnyak alá és a törzs alá. Összesen több mint 100 módosítást hajtottak végre, és több száz hibát javítottak ki. A PZL - 23 Karaś A néven futó modellváltozatot (1935 közepétől) 40 darabban vezették be a PZL új WP-1 üzemében (Podlaskie Zakłady Lotnicze - Wytwórnia Płatowców No. 1), majd bekerült a gyártásba és Bulgáriába exportálták.
A repülőgép működése során új hibák jelentek meg (többek között túl gyenge motor, alacsony magasság elérése teljes fegyverekkel, a kopoltyúk alacsony hatékonysága stb.). E hibák kiküszöbölése eredményeként elkészült a PZL - 23 Karaś B repülőgép második változata, amely erősebb motorral rendelkezik (Bristol Pegasus VIII 680 LE-vel.
A PZL-lel kötött szerződés 210 darab B-változatú repülőgép gyártására vonatkozott, amelyeket 1936 őszén a repülőezredekhez szállítottak. Az 1930-as évek második felében a PZL - 23 B Karaś repülőgép vált az alapvonal repülőgépévé, míg a Karasie A változatát kivonták az iskolai oktatásból.
Miközben a lengyel katonai repülésnél szolgált, a Karast több nagyobb akcióban is felhasználták. 1937-ben az 1 PL Karasi B százada éles bombázást hajtott végre egy kis vasútállomáson a Chełm - Brest n/B vonalon.
A szomszédos Litvánia elleni erődemonstráció részeként több sorszázad a Vilnius - Porubanek repülőtéren összpontosult, míg 1938 októberében egy tucatnyi Karas különböző ezredekből állomásozott az Aleksandrów-i repülőtéren, biztosítva Zaolzie elfoglalását.
A szabályok szerint a Karasi igénybevétele a beavatkozási feladatok ellátására szolgált. A szeptemberi hadjáratban néhány harcfeladatot és légi felderítést is végeztek. A hadsereg századaihoz tartozó repülőgépek páncélozott oszlopokat bombáztak, hosszú felderítő razziákat hajtottak végre Németország, Szlovákia és Kelet-Poroszország területein.
Az első olyan létesítmény, amelyet az ellenség területén bombáztak, egy Oława melletti gyár volt. Kelet-Poroszországban stratégiai objektumokat bombáztak.
A nagyszámú elvégzett feladat körülbelül 90%-os veszteséget eredményezett a repülőgépekben. A szeptemberi hadjáratban összesen 112 karasit lőttek le, és csak 11 gépet menekítettek Romániába (hármat a 31-es századból, nyolcat a 24-es felderítő századból). Ezen kívül 30 karasi volt a CWL - 1 A változatában Romániában (1939. szeptember 16-án lépték át a határt). Miután Romániát bevonták a Hármasok Paktumába, az internált Karast német fegyverekre cserélték, és felderítő és kiképző századot alakítottak. A románok Karasit használták a keleti fronton. Az utolsó Karast 1946-ig használták Romániában .
Műszaki adatok (B változat):
- hossz: 9,68 m
- szárnyfesztávolság: 13,95 m
- magasság: 3,3 m
- maximális sebesség: 319 km/h
- emelkedési sebesség: 6,7 m/s
- praktikus mennyezet: 7300 m
- maximális hatótáv: 1260 km
- fegyverzet: fix - 2 db 7,7 mm-es Vickers F géppuska, 1 db wz.33 kab.7,92 mm-es géppuska
- felfüggesztve - 700 kg bombáig.
Műszaki adatok
Típus | Modell - Műanyag |
Kiknek ajánljuk | Fiúknak |
Korosztály | 14+ éveseknek |
Méretarány | 1:48 |
Súly (bruttó) | 0.38 kg |
Törekszünk a weboldalon megtalálható pontos és hiteles információk közlésére. Olykor, ezek tartalmazhatnak téves információkat: a képek tájékoztató jellegűek és tartalmazhatnak tartozékokat, amelyek nem szerepelnek az alapcsomagban, egyes leírások vagy az árak előzetes értesítés nélkül megváltozhatnak a gyártók által, vagy hibákat tartalmazhatnak.
Hibát talált a leírásban vagy az adatlapon?
Jelezze nekünk!
Hibát talált a leírásban vagy az adatlapon?
Jelezze nekünk!
Vélemények
- Minden vélemény
- Saját véleményem
Kérdések
- Minden kérdés
- Saját kérdés
Miért válassz minket?

🏆 Díjnyertes Webáruház
A bestmarkt.hu az Év Webshopja 2024 versenyen az egyik legjobb magyar webáruház lett! Vásároljon bizalommal!
Megbízható bolt
Biztonságos vásárlás, ellenőrzött forrásból! Rendszeresen frissülő készlet, gyors kiszállítás.
100% MAGYAR webáruház
Cégünk 100% ban magyar vállalkozás, magyar tulajdonosi körrel, magyar munkavállalókkal, budapesti központtal. Vásároljon Ön is magyar webáruházból, ezzel segítve a magyar gazdaság fejlődését.
14 nap
indokolás nélküli
elállás
indokolás nélküli
elállás
Több mint 7500
termék raktárról azonnal
termék raktárról azonnal
Üzletünkben szakképzett eladók segítségével, akár személyesen is vásárolhat. Óriási raktárkészletünkről azonnal átvehetőek a legnépszerűbb termékek.