Személyes átvétel
Címünk: 1094. Budapest, Ferenc tér 5.
Nyitvatartás: Hétfő- Péntek 10:30 - 19:00
Üzletünkben szakképzett eladóktól veheti át a kiválasztott terméket.
INGYENES
Átvételi pontok
Rendeljen GLS, FoxPost és MPL pontokra!
Nem ér haza a futárhoz? Semmi gond! Válassza a GLS, FoxPost vagy MPL csomagautomatát, és vegye át csomagját bármikor!
+ 1 490 Ft-tól
Házhozszállítás
Rendelését a GLS, MPL szállítja házhoz!
Kényelmes és gyors házhozszállítás! Rendelését a GLS vagy az MPL futárai viszik házhoz.
+ 1 890 Ft-tól
Ezek a termékek is érdekelhetnek
Külső raktáron
9 770 Ft
Külső raktáron
10 700 Ft
Termék Leírás
A Saab JAS-39 Gripen egy svéd egymotoros többcélú vadászrepülő kacsa alakú, közepes szárnyú kivitelben. 1980-ban a svéd kormány határozatot fogadott el egy kutatási program elindításáról, amelynek célja az AJ-37 Viggen repülőgép utódjának kifejlesztése volt. A műszaki tervezést 1981 júniusában végezték el.
A jóváhagyást követően a kormánypárt 1982 májusában megrendelést adott le prototípusok kifejlesztésére és 140 JAS-39 Gripen ("Gryf") gyártására. Három hónappal később megkezdődtek az elektromos vezérlőrendszer (fly-by-wire) repülési tesztjei egy speciálisan átalakított Viggenen. A prototípusok kidolgozása 1984-ben kezdődött.
Az első 1986. április 26-án hagyta el a szerelőtermet. Az irányítási rendszerrel kapcsolatos sok nehézség miatt a repülésre csak 1988. december 9-én, a tervezett időpont után 18 hónappal került sor. Hatodik repülésén, 1989. február 2-án a Gripen balra dőlt, amikor közeledett, és szárnyával nekiütközött a kifutónak. A baleset oka ennek a szerencsétlen "fly-by-wire" rendszernek a túlzott érzékenysége volt. 1991 júniusáig további három prototípust teszteltek, amelyeken a továbbfejlesztett vezérlőrendszert, a navigációs rendszereket és a fegyvereket, valamint a motort és a repülőelektronikát tesztelték.
Az 1993. augusztus 8-i kiállításokon bekövetkezett katasztrófa további változásokat okozott - ezúttal a vezérlőrendszer szoftverében. 1993. március 4-én tesztelték az első soros JAS-39A-t (együléses változat). 1996. június 8-án adták át a svéd fegyveres erőknek. A svéd légiközlekedésnek 1996 végére összesen 30 "Gripen" A gépe volt, jelenleg intenzív tesztek folynak, amelyekben nagy támadási szögű repüléseket végeznek. Tervezik továbbá a vezetékes vezérlőrendszer szoftverének újabb verziójának bevezetését minden üzemeltetett és gyártott gépen a jövőben. 2002 júliusáig 122 Gripen repülőgépet adtak át a Flygvapnetnek. 2002. szeptember 6-án adták át az első JAS-39C Gripent.
Műszaki adatok (JAS-39C változat):
A jóváhagyást követően a kormánypárt 1982 májusában megrendelést adott le prototípusok kifejlesztésére és 140 JAS-39 Gripen ("Gryf") gyártására. Három hónappal később megkezdődtek az elektromos vezérlőrendszer (fly-by-wire) repülési tesztjei egy speciálisan átalakított Viggenen. A prototípusok kidolgozása 1984-ben kezdődött.
Az első 1986. április 26-án hagyta el a szerelőtermet. Az irányítási rendszerrel kapcsolatos sok nehézség miatt a repülésre csak 1988. december 9-én, a tervezett időpont után 18 hónappal került sor. Hatodik repülésén, 1989. február 2-án a Gripen balra dőlt, amikor közeledett, és szárnyával nekiütközött a kifutónak. A baleset oka ennek a szerencsétlen "fly-by-wire" rendszernek a túlzott érzékenysége volt. 1991 júniusáig további három prototípust teszteltek, amelyeken a továbbfejlesztett vezérlőrendszert, a navigációs rendszereket és a fegyvereket, valamint a motort és a repülőelektronikát tesztelték.
Az 1993. augusztus 8-i kiállításokon bekövetkezett katasztrófa további változásokat okozott - ezúttal a vezérlőrendszer szoftverében. 1993. március 4-én tesztelték az első soros JAS-39A-t (együléses változat). 1996. június 8-án adták át a svéd fegyveres erőknek. A svéd légiközlekedésnek 1996 végére összesen 30 "Gripen" A gépe volt, jelenleg intenzív tesztek folynak, amelyekben nagy támadási szögű repüléseket végeznek. Tervezik továbbá a vezetékes vezérlőrendszer szoftverének újabb verziójának bevezetését minden üzemeltetett és gyártott gépen a jövőben. 2002 júliusáig 122 Gripen repülőgépet adtak át a Flygvapnetnek. 2002. szeptember 6-án adták át az első JAS-39C Gripent.
Műszaki adatok (JAS-39C változat):
- hossz: 14,1 m
- szárnyfesztávolság: 8,4 m
- magasság: 4,5 m
- maximális sebesség: 2200 km/h
- maximális hatótáv: 3200 km
- maximális mennyezet: 15200 m
- fegyverzet: fix - egyágyús Mauser BK-27 cal.27mm
- felfüggesztett - általában 6 db AIM-9 Sidewinder rakéta.
Műszaki adatok
Típus | Modell - Műanyag |
Kiknek ajánljuk | Fiúknak |
Korosztály | 14+ éveseknek |
Méretarány | 1:48 |
Súly (bruttó) | 0.36 kg |
Törekszünk a weboldalon megtalálható pontos és hiteles információk közlésére. Olykor, ezek tartalmazhatnak téves információkat: a képek tájékoztató jellegűek és tartalmazhatnak tartozékokat, amelyek nem szerepelnek az alapcsomagban, egyes leírások vagy az árak előzetes értesítés nélkül megváltozhatnak a gyártók által, vagy hibákat tartalmazhatnak.
Hibát talált a leírásban vagy az adatlapon?
Jelezze nekünk!
Hibát talált a leírásban vagy az adatlapon?
Jelezze nekünk!
Vélemények
- Minden vélemény
- Saját véleményem
Kérdések
- Minden kérdés
- Saját kérdés
Miért válassz minket?

🏆 Díjnyertes Webáruház
A bestmarkt.hu az Év Webshopja 2024 versenyen az egyik legjobb magyar webáruház lett! Vásároljon bizalommal!
Megbízható bolt
Biztonságos vásárlás, ellenőrzött forrásból! Rendszeresen frissülő készlet, gyors kiszállítás.
100% MAGYAR webáruház
Cégünk 100% ban magyar vállalkozás, magyar tulajdonosi körrel, magyar munkavállalókkal, budapesti központtal. Vásároljon Ön is magyar webáruházból, ezzel segítve a magyar gazdaság fejlődését.
14 nap
indokolás nélküli
elállás
indokolás nélküli
elállás
Több mint 7500
termék raktárról azonnal
termék raktárról azonnal
Üzletünkben szakképzett eladók segítségével, akár személyesen is vásárolhat. Óriási raktárkészletünkről azonnal átvehetőek a legnépszerűbb termékek.