HobbyBoss PzKpfw VI SdK fz 182 Tiger II Hens tank műanyag modell (1:35)
- Azonosító: #784956
- Model#: 84532
- Frissítve: 41 perce
- HobbyBoss
- Fiúknak
- 14+ éveseknek
- 1:35
Külső raktáron
24 hónap jótállás
15 730 Ft
12 386 Ft + Áfa
HobbyBoss PzKpfw VI SdK fz 182 Tiger II Hens tank műanyag modell (1:35) termék leírása
1942 októberének elején áttekintették a VK 45.03 gyártásának terveit, kezdetben két tervet nyújtottak be, az egyiket Henschel, a másikat Porsche készítette. Mindkettő a Krupp toronytervét használta; a fő különbségek a hajótest kialakításában, az erőátvitelben és a felfüggesztésben voltak.
A Henschel változat hagyományos törzskialakítást használt, ferde páncélzattal, amely a Panther harckocsi elrendezésére hasonlított. Hátulra szerelt motorral rendelkezett, és oldalanként kilenc egymást átfedő, keresztirányú torziós rudakra szerelt közúti kereket használt, hasonlóan az eredeti Tigerhez. A karbantartás egyszerűsítése érdekében azonban a kerekek átfedésben voltak, nem pedig egymásba illesztve, mint a Tigerben.
A Henschel nyerte el a szerződést, és az összes Tiger II-t a cég gyártotta. A sorozatgyártású járművekben kétféle toronytípust alkalmaztak. A kezdeti kialakítást néha félrevezető módon "Porsche-toronynak" nevezik, mivel azt hitték, hogy azt a Porsche tervezte a prototípusához. Valójában ez a torony egyszerűen a Krupp kezdeti terve volt mindkét prototípushoz. Ennek a toronynak lekerekített eleje és meredeken lejtő oldalai voltak, a torony bal oldalán pedig egy nehezen kivitelezhető íves dudorral, amely a parancsnoki kupola elhelyezésére szolgált. Ötven korai tornyot szereltek fel a Henschel hajótestre, és használták akcióban. Az elterjedtebb "gyártási" torony, amelyet néha "Henschel"-toronynak is neveztek, egyszerűsített volt, lapos homlokzattal, lövedékcsapda nélkül (amelyet a kezdeti típusú torony ívelt homlokzata hozott létre), kevésbé meredek lejtésű oldalakkal és a parancsnoki kupola számára kialakított dudor nélkül.
A Tiger II alvázon használt lánctalpas rendszer egyedülálló volt, amely váltakozó "érintkezési cipő" és "csatlakozó" láncszemeket használt - az érintkezési cipő láncszemek egy pár keresztirányú fémrúddal rendelkeztek, amelyek érintkeztek a talajjal, míg a csatlakozó láncszemek nem érintkeztek a talajjal.
A Tiger II-t a háború végén fejlesztették ki, és viszonylag kis példányszámban gyártották. Mint minden német harckocsi, ez is benzinmotorral rendelkezett. Ugyanez a motor hajtotta azonban a sokkal könnyebb Panther és Tiger I harckocsikat is. A Tiger II a második világháború sok más nehéz harckocsijához hasonlóan alulmotorizált volt, és sok üzemanyagot fogyasztott, ami amúgy is kevés volt.
A Henschel változat hagyományos törzskialakítást használt, ferde páncélzattal, amely a Panther harckocsi elrendezésére hasonlított. Hátulra szerelt motorral rendelkezett, és oldalanként kilenc egymást átfedő, keresztirányú torziós rudakra szerelt közúti kereket használt, hasonlóan az eredeti Tigerhez. A karbantartás egyszerűsítése érdekében azonban a kerekek átfedésben voltak, nem pedig egymásba illesztve, mint a Tigerben.
A Henschel nyerte el a szerződést, és az összes Tiger II-t a cég gyártotta. A sorozatgyártású járművekben kétféle toronytípust alkalmaztak. A kezdeti kialakítást néha félrevezető módon "Porsche-toronynak" nevezik, mivel azt hitték, hogy azt a Porsche tervezte a prototípusához. Valójában ez a torony egyszerűen a Krupp kezdeti terve volt mindkét prototípushoz. Ennek a toronynak lekerekített eleje és meredeken lejtő oldalai voltak, a torony bal oldalán pedig egy nehezen kivitelezhető íves dudorral, amely a parancsnoki kupola elhelyezésére szolgált. Ötven korai tornyot szereltek fel a Henschel hajótestre, és használták akcióban. Az elterjedtebb "gyártási" torony, amelyet néha "Henschel"-toronynak is neveztek, egyszerűsített volt, lapos homlokzattal, lövedékcsapda nélkül (amelyet a kezdeti típusú torony ívelt homlokzata hozott létre), kevésbé meredek lejtésű oldalakkal és a parancsnoki kupola számára kialakított dudor nélkül.
A Tiger II alvázon használt lánctalpas rendszer egyedülálló volt, amely váltakozó "érintkezési cipő" és "csatlakozó" láncszemeket használt - az érintkezési cipő láncszemek egy pár keresztirányú fémrúddal rendelkeztek, amelyek érintkeztek a talajjal, míg a csatlakozó láncszemek nem érintkeztek a talajjal.
A Tiger II-t a háború végén fejlesztették ki, és viszonylag kis példányszámban gyártották. Mint minden német harckocsi, ez is benzinmotorral rendelkezett. Ugyanez a motor hajtotta azonban a sokkal könnyebb Panther és Tiger I harckocsikat is. A Tiger II a második világháború sok más nehéz harckocsijához hasonlóan alulmotorizált volt, és sok üzemanyagot fogyasztott, ami amúgy is kevés volt.
HobbyBoss PzKpfw VI SdK fz 182 Tiger II Hens tank műanyag modell (1:35) műszaki adatai
Típus | Műanyag modell |
Kiknek ajánljuk | Fiúknak |
Korosztály | 14+ éveseknek |
Méretarány | 1:35 |
Súly (bruttó) | 1 kg |
Törekszünk a weboldalon megtalálható pontos és hiteles információk közlésére. Olykor, ezek tartalmazhatnak téves információkat: a képek tájékoztató jellegűek és tartalmazhatnak tartozékokat, amelyek nem szerepelnek az alapcsomagban, egyes leírások vagy az árak előzetes értesítés nélkül megváltozhatnak a gyártók által, vagy hibákat tartalmazhatnak.
Hibát talált a leírásban vagy az adatlapon? Jelezze nekünk!
HobbyBoss PzKpfw VI SdK fz 182 Tiger II Hens tank műanyag modell (1:35) vélemények
Erről a termékről még nem írt véleményt senki, legyen Ön az első értékelő!
Kérdések és Válaszok
Kérdése van a(z) HobbyBoss PzKpfw VI SdK fz 182 Tiger II Hens tank műanyag modell (1:35) termékről?
Erről a termékről még nem kérdezett senki, legyen Ön az első!