Termékek
- Billentyűzet 2100
- Digitalizáló, Streaming 30
- Digitalizáló Eszköz 15
- Digitális rajztábla 113
- Dokumentum kamera 14
- Egér, billentyűzet kiegészítő 1232
- Egér, pozicionáló 2395
- Fejhallgató, headset 4441
- Fejhallgató, headset kiegészítő 229
- Hangszóró 1799
- Konferencia Eszközök 177
- Külső merevlemez 241
- Külső SSD 148
- Mikrofon 492
- Monitor 1775
- Monitor asztali tartó konzol 17
- Monitor kiegészítő 47
- Monitor Lámpa 27
- Monitor magasító állvány 54
- Pendrive 575
- Szkenner 149
- TV / Monitor tartó konzol 1912
- TV Tuner 5
- USB kiegészítő 10
- Webkamera 236
- Webkamera kiegészítő 1
Számítógép periféria
14305Betöltés... Kérjük várjon!
Our Pure Planet OPP049 Wireless Headset - Fekete
- Headset
- Wireless
- Over-Ear
- Bluetooth 5.2
- 20 Hz - 20 kHz
- Fekete
ASRock 13.3" Professionális Monitor
- 13.3"
- 1920x1080
- 60 Hz
- N/A
- 300 cd/m2
- Wide
- 16:9
- IPS
Bose QuietComfort Wireless Headset - Füst Fehér
- Headset
- Wireless
- Over-Ear
- 2.5 mm Jack
- Bluetooth 5.1
- Fehér
Steelseries Arctis 7+ Wireless Gaming Headset - Fekete
- Headset
- Gaming
- Over-Ear
- Rádiófrekvenciás
- 20 Hz - 20 kHz
- Fekete
Logitech G213 Prodigy USB Gaming Billentyűzet - Angol (US)
- USB Type-A
- Angol
- Gamer
- Csuklótámasz
- Háttérvilágítás
- Multimédia gombok
- Fekete
Lenovo 14" ThinkVision M14t Érintőképernyős monitor
- 14"
- 1920x1080
- 60 Hz
- 6,0 ms
- 300 cd/m2
- Wide
- 16:9
- IPS
- Érintőképernyős
- Dönthető
LC-Power 49" LC-M49-DFHD-144-C-Q Gaming Monitor
- 49"
- 3840x1080
- 144 Hz
- 6,0 ms
- 350 cd/m2
- Ultra wide
- 32:9
- VA
- Dönthető
JBL Endurance Run Sport Wireless/Vezetékes Fülhallgató - Fekete
- Fülhallgató
- Sport
- In-Ear
- 3.5 mm Jack
- Bluetooth 4.1
- 20 Hz - 20 kHz
- Fekete
Logitech M705 Wireless Egér - Fekete (Charcoal)
- Ergonomikus
- Jobb kezes
- Vezeték nélküli (RF stick)
- Optikai
- 1000 DPI
- 7 gombos
- Fekete
ACT AC5610 Wireless Billentyűzet - Magyar
- Bluetooth
- Magyar
- Slim
- Multimédia gombok
- Ezüst
- Fehér
Audio-Technica ATH-M20xBTWH Wireless Headset - Fehér
- Headset
- Wireless
- Over-Ear
- Bluetooth
- 3.5 mm Jack
- 1,2 m
- 5 Hz - 32 kHz
- Fehér
Beyerdynamic DT 770 Pro (32Ohm) Vezetékes Fejhallgató - Szürke
- Fejhallgató
- Hi-Fi
- On-Ear
- 3.5 mm Jack
- 1,6 m
- 5 Hz - 35 kHz
- Szürke
Plantronics Voyager 5200 Bluetooth Headset - Fekete
- Headset
- Drive
- Clip-On
- Bluetooth 5.0
- Fekete
LG gram +view 16" IPS Portable Hordozható Monitor
- 16"
- 2560x1600
- 60 Hz
- 350 cd/m2
- Ultra wide
- 16:10
- LED-IPS
Beyerdynamic DT 990 PRO Vezetékes Fejhallgató - Szürke
- Fejhallgató
- Hi-Fi
- On-Ear
- 3.5 mm Jack
- 3 m
- 5 Hz - 35 kHz
- Szürke
HyperX Cloud Alpha Vezetékes Gaming Headset - Fekete/Piros
- Headset
- Gaming
- Over-Ear
- 3.5 mm Jack
- 1,3 m
- 13 Hz - 27 kHz
- Fekete
- Piros
Audio-Technica ATH-M20X Fejhallgató - Fekete
- Fejhallgató
- Hi-Fi
- On-Ear
- 3.5 mm Jack
- 6.3 mm Jack
- 3 m
- 15 Hz - 20 kHz
- Fekete
Motorola HK375-S Mono Wireless Headset - Fekete
- Headset
- Drive
- Clip-On
- Bluetooth
- Fekete
Gembird MA-D2-01 17"-32" LCD TV/Monitor asztali tartó - Fekete (2 kijelző)
- 100x100
- 75x75
- Forgatható
- Dönthető
- 17"
- 32"
- 2 x 9 kg
Goobay 59507 37"-70" LCD TV/Monitor gurulós tartó - Fekete (1 kijelző)
- 100x100
- 200x100
- 200x200
- 300x200
- 400x200
- 300x300
- 400x300
- 400x400
- 37"
- 70"
- 35 kg
Logitech MX Anywhere 3 For Mac Vezeték nélküli Egér - Fehér
- Mini
- Jobb kezes
- USB
- Optikai
- 1000 DPI
- 6 gombos
- Fehér
Anker Soundcore Space A40 Wireless Headset - Fehér
- Headset
- Wireless
- In-Ear
- Bluetooth 5.2
- Fehér
Perifériának nevezzük a számítógép központi egységéhez kívülről csatlakozó eszközöket, melyek az adatok ki- vagy bevitelét, illetve megjelenítését szolgálják.
Bemeneti perifériák
Ezek azok az eszközök, amelyek a számítógépbe történő adatbevitelt biztosítják. Sok bemeneti perifériát használhatunk. Ezek a billentyűzet, az egér, a touchpad, a mikrofon és kamera vagy a szkenner. A modernebb eszközöket, mint digitalizáló tábla, vonalkód olvasó, vagy ujjlenyomat olvasó, játékvezérlők, kormányok is a bemeneti perifériák közé sorolhatjuk.
Kimeneti perifériák
Ezeknek a perifériáknak köszönhetően jelenik meg az információ a számunkra. Az elsődleges kimeneti eszköz tehát a monitor. További kimeneti periféria lehet a nyomtató, a projektor, a rajzgép vagy a hangszóró is.
Be- és kimeneti perifériák
Azokat az eszközöket soroljuk ide, amelyek kétirányú adatátvitelre képesek. Ezek az érintőképernyő, a hálózati csatoló, a hangkártya és a videókártya.Napjaink egyik legelterjedtebb perifériája az érintőképernyő. Ennek használatával a kijelzőn megjelenő lehetőségeket érintéssel választhatjuk ki. A mobiltelefonok legtöbbje szinte kivétel nélkül már ezt a technológiát alkalmazza, laptopoknál nem ennyire elterjedt. Némely periféria elengedhetetlen egy eszköz üzemszerű működéséhez, más perifériák használatával a számítógép képességeit bővíteni tudjuk. A csatlakoztatott kiegészítő eszközök mindegyike egy úgynevezett eszközmeghajtó (driver) keretprogram segítségével válik használhatóvá. Napjainkban a perifériás eszközök tartalmazzák a drivert. Első használat alkalmával feltelepítik a számítógépre, aztán problémamentesen működik. A perifériás eszközök közé tartoznak a vezetékek és a kábelek is, annyira beleivódtak a hétköznapjainkba, hogy legtöbbször említést sem teszünk róluk. Nem is érdemes, mert a legújabb kivitelek már Bluetooth rendszeren keresztül csatlakoznak a géphez. A jövőben már nem lesz szükség a perifériás eszközök vezetékes csatlakoztatására.
Billentyűzet - Elsődleges bemeneti periféria. A számítógép billentyűzete önálló mikroprocesszoros egység. A billentyűzet processzora folyamatosan figyeli a billentyű lenyomásokat. A lenyomott billentyű kódját (scan-kód) a számítógépnek küldi. Jelenleg használatosak a 105 gombos billentyűzetek, amelyek egyértelműen a Microsoft Windows operációs rendszer változataihoz (95, 98, 99, NT, Millenium) készült. Három billentyűt "windows-os" feladatokra alakítottak ki.
Egér - A bemeneti perifériák közül a második legfontosabb helyet tudhatja magáénak. Maga az egér egy úgynevezett egérkurzort használ, amely a képernyőn pontosan követi az elmozdulás irányát. Ennek segítségével lehet rámutatni a megfelelő objektumra (például ikon, menüpont, nyomógomb) majd az egér gombjával aktivizálni (ezt a műveletet a számítástechnikai szlengben „klikkelésnek” hívják, ugyanis az operációt egy kattanó hang jelzi, amely az egér gombjának lenyomásával keletkezik). Nyomógombokból, alapértelmezés szerint kettő található. Számtalan modell azonban hárommal rendelkezik, ám a középsőt csak speciális programozással lehet használhatóvá tenni (nem véletlen, hogy a modernebb egereknél ezt egy koronggal helyettesítik, amely kiválóan alkalmas a Windows™ operációs rendszerekben a függőleges gördítő sáv mozgatására).
Mechanikus egér: Egy gumival bevont fémgolyó mozgását követi két érzékelő korong (az egyik a függőleges- míg a másik a vízszintes elmozdulás állapotát figyeli). Az ilyenfajta egerekhez speciális alátétet (úgynevezett egérpadot) árusítanak, amely csúszásmentes felületet biztosít az egér golyójának.
Optikai egér: Ezek alján egy kis optikai érzékelő figyeli az elmozdulás irányát és sebességét.
Trackball (pozícionáló gömb) Elsősorban helytakarékossági okok vezérelték a készítőit, ugyanis a felhasználó nem az egeret mozgatja, hanem annak golyóját (értelemszerűen a golyót por- és zsírtaszító anyaggal vonták be, hogy csökkentsék az érzékelőkbe jutó szennyeződéseket). A nyomógombokat sajnos nem lehetett megspórolni, így azok funkciójukat tekintve megmaradtak. A modellt az úgynevezett táskaszámítógépekhez (laptop) tervezték, de közkedveltsége miatt a drágább billentyűzetek már tartalmazzák.
Touchpad - Egy nyomásra érzékeny felület áll rendelkezésre arra, hogy a felhasználó valamelyik ujját mozgassa rajta. Az ujj mozgását egy elektronika továbbítja a számítógép felé, ahogyan mozgatjuk az ujjunkat rajta, úgy mozog a monitoron is az egérmutató. Szintén a táskaszámítógépekhez tervezték.
Digitalizáló Tábla A4 vagy A5 méretű érzékelő tábla, amihez egy egér és egy toll tartozik. Az érintőegér és a fényceruza ötvözete, ahol a felhasználó nem az ujját használja a pozícionálásra, hanem egy speciális ceruzát. Előnye a berendezésnek, hogy az emberi érintéskor keletkezett szennyeződések, zsírfoltok szinte teljes mértékben kiküszöbölődnek, és ez által sokkal biztonságosabb, hatékonyabb pozícionálásra nyílik lehetőség. A digitalizáló tábla kiválóan alkalmas rajzok készítésére, hiszen ugyanúgy kell dolgozni rajta mintha az egy papírlapra történne.
Fényceruza Egy ceruza nagyságú eszköz, amelynek végén fényt kibocsájtó dióda található. A megfelelő objektumra mutatva fénye akadályba ütközik, és vezérlő elektronikája ezen változást figyeli, majd továbbítja a számítógép felé. Előszeretettel alkalmazzák a drágább menedzser kalkulátoroknál és olyan berendezéseknél, ahol a tisztasági körülmények nem megfelelőek egy hagyományos egér használatához (például az autószerelő műhelyek motordiagnosztikai berendezései is fényceruzát használnak adatbevitelre).
Joystick (botkormány) A botkormány szimulációs vezérlésekre alkalmas, amelyek egyre nagyobb teret hódítanak. Működését tekintve, rúdjának valamilyen irányú elmozdítására a kurzor ugyanebbe az irányba mozdul el, és addig mozog amíg a rudat alapállapotba nem helyezzük. Fontos szerepet kap az úgynevezett fire, vagy tüzelés gomb, amelyet megnyomva egy bizonyos kód generálódik a számítógép felé.
Kormány - Szimulációs vezérlésekre alkalmas. Maga a hardver egy repülőgép vagy egy személygépkocsi kormányát illetve gázkarját, pedáljait, váltóját próbálja élethűen utánozni. A megfelelő szimulátorral történő játék közben a felhasználó virtuálisan is átélheti, hogy milyen valójában egy repülőgépet vagy autót vezetni.
Scanner - Segítségével papíron lévő képeket és szövegeket lehet a számítógépbe bevinni, azaz számítógépes adattá alakítani, digitalizálni. A szkennereket alapjában véve két területen lehet jól hasznosítani: képek, illetve nyomtatott szövegek bevitelére. A bevitt képeket archiválhatjuk, felhasználhatjuk kiadványszerkesztésbe, weboldalak készítésénél. A bevitt szöveg is képnek számít, míg egy szövegfelismerő program segítségével fel nem dolgozzuk. Ezután viszont a szöveg úgy viselkedik, mintha mi magunk gépeltük volna be. Némi javításra szükség van, mivel egyetlen felismerő program sem dolgozik hibák nélkül, hisz a sikeres szövegfelismerést sok tényező megzavarhatja. Az egyik legjobb szövegfelismerő program a magyar Recognita. A digitalizálás minőségét minden esetben DPI (teljes nevén Dot Per Inch) mértékegységben adják meg, ami az egy hüvelyken elhelyezkedő képpontok számát mutatja. Értelemszerűen minél magasabb ez az érték, annál több képpont van egymás mellé sűrítve és annál jobb képminőség születik. Sajnos a minőség emelkedésével a kép mérete is egyenes arányban növekszik, így nem megfelelő minőségérték kiválasztásakor irreálisan nagy méretű alkotások jöhetnek létre.
Mikrofon - Hangdigitalizálásnál, van jelentősége, hangok bevitelére szolgál. A mikrofon a hangrögzítés egyik eszköze. Az interneten keresztül lebonyolított telefonáláshoz, videokonferenciához is használhatunk. A nyelvtanulást segítő programok között sok olyan található, mely kiejtésünket rögzíti, elemzi. E programok használatához is elengedhetetlen egy jó minőségű mikrofon. Ezt az eszközt a hangkártyához kell csatlakoztatni. Gyakran találkozhatunk olyan alaplappal, amely integráltan tartalmazza ezt a szolgáltatást.
Web kamera - Internet kapcsolattal rendelkező számítógéphez csatlakoztatott mozgókép-rögzítő kamera, amely az általa egy adott földrajzi ponton felvett képsorokat továbbítja az interneten keresztül. A web kamera bárhol felállítható, ahol rendelkezésre áll egy internetre kapcsolódó számítógép: akár egy város főterén, egy meteorológiai műholdon, de az otthonunkban is.
Vonalkód olvasó - Az árukód leolvasó is a képdigitalizálóhoz hasonlóan működik, azzal a különbséggel, hogy a letapogatott felület nem kép vagy szöveg, hanem különböző vastagságú függőleges csíkok (illetve az azok alatt elhelyezkedő számok) halmaza. Az árukódok egyik legfontosabb komponense az első három karaktere, amely azon ország kódját tartalmazza, ahonnan a termék származik.