• 732288
  • Model: MA-12517
  • 3 órája

Academy USAAF B-29A 'Old Battler' bombázó repülőgép műanyag modell (1:72)

  • Academy
  • Fiúknak
  • 14+ éveseknek
  • 1:72

24 hónap jótállás

18 910 Ft 14 890 Ft + Áfa

Ügyfélszolgálat

Ha kérdése van a termékkel vagy a megrendeléssel kapcsolatban, írjon nekünk e-mailt, vagy hívjon minket munkanapokon 10:30 - 19:00 óráig!

Személyes átvétel

Címünk: 1094. Budapest, Ferenc tér 5.

Nyitvatartás: Hétfő- Péntek 10:30 - 19:00
Üzletünkben szakképzett eladóktól veheti át a kiválasztott terméket.

INGYENES

Átvételi pontok

Rendeljen GLS, FoxPost és MPL pontokra!

Nem ér haza a futárhoz? Semmi gond! Válassza a GLS, FoxPost vagy MPL csomagautomatát, és vegye át csomagját bármikor!

+ 1 490 Ft-tól

Házhozszállítás

Rendelését a GLS, MPL szállítja házhoz!

Kényelmes és gyors házhozszállítás! Rendelését a GLS vagy az MPL futárai viszik házhoz.

+ 1 890 Ft-tól

Ezek a termékek is érdekelhetnek

Termék Leírás

A második világháború kitörése ráébredt az USAAF stratégáira, hogy a VHB-ként (Very Heavy Bomber) azonosított nagy hatótávolságú bombázóprojektekre kell összpontosítaniuk. Amikor kiderült, hogy egy ilyen gép a Csendes-óceán felett is használható, a VLR (Very Long Range) elnevezés tűnt megfelelőbbnek. Egy ilyen projektet 1940 elején indított Henry Arnold tábornok. A tanulmányi projekteket a Boeing, a Consolidated, a Douglas és a Lockheed mutatta be. Utóbbi két cég meglehetősen gyorsan kilépett a versenyből, és 1940. szeptember 6-án előszerződést kötöttek a Boeinggel és a Consolidated-tel (később Convair) az első két, majd három prototípus megépítésére és tesztelésére. Az első 1942. szeptember 7-én szállt fel, a Convair XB-32 Dominator, de a bevezetett óriási módosítások késleltették az üzembe helyezését. A Boeing előrelátása révén 1940-ben sokkal fejlettebb volt a megfelelő repülőgépek tervezésében, és biztosíthatta volna az USAAF-ot, hogy két-három éven belül sorozatgépei lesznek.
Ennek eredményeként a cég 1500 gépre kapott megrendelést, még mielőtt a prototípus a levegőbe emelkedett volna! A Boeing munkáinak ilyen előrehaladásának oka az volt, hogy már 1938-ban bemutatták a továbbfejlesztett B-17-es, nyomás alatti kabinnal rendelkező tervét. Bár akkor még nem volt szükség ilyen repülőgépre, az amerikai hadsereg a szerkezet korszerűsítésére ösztönözte a Boeinget, hogy a változó működési körülményekre előre felkészítsék. Az XB-29 első prototípusa 1942. szeptember 21-én hajtotta végre első repülését. 644 km/h maximális sebességre volt szükség, ezért a gép középszárnyú, lánctalpas törzsű kör alakú és nagy kiterjesztésű szárnyas volt. Mivel egy ilyen szárnyhoz nagy sebességre volt szükség a leszálláskor, nagy fesztávú Fowler-szárnyakkal látták el, amelyek kinyújtva 20%-kal növelték a szárny területét. Ez pedig lehetővé tette a leszállási megközelítési sebesség csökkentését.
A gépet elektromosan behúzható futóművel, első kerékkel és légmentesen zárt pilótafülkével szerelték fel. Szintén a szárny mögött kapott helyet egy második hermetikus kabin, amelyben a lövésztornyokat kiszolgáló legénység kapott szállást, míg a környezet megfigyelését a kabin hozzáadott buborékos üvegezése segítette. A pilótateret és a hátsó személyzeti teret egy alacsony alagút kötötte össze, amelyen keresztül át lehetett kúszni az első és a hátsó bombatéren. A faroktüzérnek saját, lezárt kabinja volt, de nem férhetett hozzá a legénység többi tagjához. Az erőforrás négy Wright R-3350 Cyclone motorból állt, amelyek teljesítménye 2200 KM kettős csillagrendszerben. Mindegyik motort két General Electric turbófeltöltő töltötte fel, amelyeket külön-külön szereltek fel a motorgondola mindkét oldalára.
A prototípus másolatok gyártása után 14 db YB-29-et gyártottak le működési tesztekre. Az első beiktatására 1943 júniusában került sor, és szinte azonnal megkezdődött a szállítás. A gépek az újonnan alapított egységhez, az 58 Very Heavy Bombardment Grouphoz kerültek. A B-29-es sorozat gyártása volt a legszélesebb körben elszórt légiközlekedési vállalkozás a második világháború alatt.
Szó szerint több ezer albeszállító gyártott alkatrészeket és alkatrészeket, amelyeket később négy nagy összeszerelő üzembe szállítottak: a Boeingnek Wichitába és Rentonba, a Bella-ba Mariettába és a Martinába Omaha-ba. A legtöbb gép a B-29A változatban készült - 1122 darab, míg a B-29 gyártása minden típusból meghaladta a 4000 darabot. A B-29-es gépek voltak az elsők a világon, amelyek atombomba-támadást indítottak Hirosima és Nagaszaki ellen.

Műszaki adatok:

  • Maximális sebesség: 575 km/h
  • Praktikus mennyezet 9144 m
  • Működési hatótáv: 5230 km
  • Fegyverzet: fix - leggyakrabban 11 db Browning 12,7 mm-es géppuska. felfüggesztve - 9072 kg bombáig.

Műszaki adatok

Típus Modell - Műanyag
Kiknek ajánljuk Fiúknak
Korosztály 14+ éveseknek
Méretarány 1:72
Súly (bruttó) 0.82 kg
Törekszünk a weboldalon megtalálható pontos és hiteles információk közlésére. Olykor, ezek tartalmazhatnak téves információkat: a képek tájékoztató jellegűek és tartalmazhatnak tartozékokat, amelyek nem szerepelnek az alapcsomagban, egyes leírások vagy az árak előzetes értesítés nélkül megváltozhatnak a gyártók által, vagy hibákat tartalmazhatnak.
Hibát talált a leírásban vagy az adatlapon?
Jelezze nekünk!

Vélemények

  • Minden vélemény
  • Saját véleményem

Írjon véleményt a(z) Academy USAAF B-29A 'Old Battler' bombázó repülőgép műanyag modell (1:72) termékről!

Értékelés *

Kérdések

  • Minden kérdés
  • Saját kérdés

Kérdése van a(z) Academy USAAF B-29A 'Old Battler' bombázó repülőgép műanyag modell (1:72) termékről?

 
(nem jelenik meg, értesítést küldünk a válaszról!)

Miért válassz minket?

Év Webshopja 2024 díj
🏆 Díjnyertes Webáruház
A bestmarkt.hu az Év Webshopja 2024 versenyen az egyik legjobb magyar webáruház lett! Vásároljon bizalommal!
Megbízható bolt
Biztonságos vásárlás, ellenőrzött forrásból! Rendszeresen frissülő készlet, gyors kiszállítás.
100% MAGYAR webáruház
Cégünk 100% ban magyar vállalkozás, magyar tulajdonosi körrel, magyar munkavállalókkal, budapesti központtal. Vásároljon Ön is magyar webáruházból, ezzel segítve a magyar gazdaság fejlődését.
14 nap
indokolás nélküli elállás
Több mint 7500
termék raktárról azonnal
Üzletünkben szakképzett eladók segítségével, akár személyesen is vásárolhat. Óriási raktárkészletünkről azonnal átvehetőek a legnépszerűbb termékek.

MÁS LÁTOGATÓK EZEKET IS MEGNÉZTÉK