- 732288
- Model: MA-12517
- 3 órája
Academy USAAF B-29A 'Old Battler' bombázó repülőgép műanyag modell (1:72)
24 hónap jótállás
18 910 Ft
14 890 Ft + Áfa
Ügyfélszolgálat
Ha kérdése van a termékkel vagy a megrendeléssel kapcsolatban, írjon nekünk e-mailt, vagy hívjon minket munkanapokon 10:30 - 19:00 óráig!
Személyes átvétel
Címünk: 1094. Budapest, Ferenc tér 5.
Nyitvatartás: Hétfő- Péntek 10:30 - 19:00
Üzletünkben szakképzett eladóktól veheti át a kiválasztott terméket.
INGYENES
Átvételi pontok
Rendeljen GLS, FoxPost és MPL pontokra!
Nem ér haza a futárhoz? Semmi gond! Válassza a GLS, FoxPost vagy MPL csomagautomatát, és vegye át csomagját bármikor!
+ 1 490 Ft-tól
Házhozszállítás
Rendelését a GLS, MPL szállítja házhoz!
Kényelmes és gyors házhozszállítás! Rendelését a GLS vagy az MPL futárai viszik házhoz.
+ 1 890 Ft-tól
Ezek a termékek is érdekelhetnek
Külső raktáron
22 030 Ft
Külső raktáron
31 680 Ft
Termék Leírás
A második világháború kitörése ráébredt az USAAF stratégáira, hogy a VHB-ként (Very Heavy Bomber) azonosított nagy hatótávolságú bombázóprojektekre kell összpontosítaniuk. Amikor kiderült, hogy egy ilyen gép a Csendes-óceán felett is használható, a VLR (Very Long Range) elnevezés tűnt megfelelőbbnek. Egy ilyen projektet 1940 elején indított Henry Arnold tábornok. A tanulmányi projekteket a Boeing, a Consolidated, a Douglas és a Lockheed mutatta be. Utóbbi két cég meglehetősen gyorsan kilépett a versenyből, és 1940. szeptember 6-án előszerződést kötöttek a Boeinggel és a Consolidated-tel (később Convair) az első két, majd három prototípus megépítésére és tesztelésére. Az első 1942. szeptember 7-én szállt fel, a Convair XB-32 Dominator, de a bevezetett óriási módosítások késleltették az üzembe helyezését. A Boeing előrelátása révén 1940-ben sokkal fejlettebb volt a megfelelő repülőgépek tervezésében, és biztosíthatta volna az USAAF-ot, hogy két-három éven belül sorozatgépei lesznek.
Ennek eredményeként a cég 1500 gépre kapott megrendelést, még mielőtt a prototípus a levegőbe emelkedett volna! A Boeing munkáinak ilyen előrehaladásának oka az volt, hogy már 1938-ban bemutatták a továbbfejlesztett B-17-es, nyomás alatti kabinnal rendelkező tervét. Bár akkor még nem volt szükség ilyen repülőgépre, az amerikai hadsereg a szerkezet korszerűsítésére ösztönözte a Boeinget, hogy a változó működési körülményekre előre felkészítsék. Az XB-29 első prototípusa 1942. szeptember 21-én hajtotta végre első repülését. 644 km/h maximális sebességre volt szükség, ezért a gép középszárnyú, lánctalpas törzsű kör alakú és nagy kiterjesztésű szárnyas volt. Mivel egy ilyen szárnyhoz nagy sebességre volt szükség a leszálláskor, nagy fesztávú Fowler-szárnyakkal látták el, amelyek kinyújtva 20%-kal növelték a szárny területét. Ez pedig lehetővé tette a leszállási megközelítési sebesség csökkentését.
A gépet elektromosan behúzható futóművel, első kerékkel és légmentesen zárt pilótafülkével szerelték fel. Szintén a szárny mögött kapott helyet egy második hermetikus kabin, amelyben a lövésztornyokat kiszolgáló legénység kapott szállást, míg a környezet megfigyelését a kabin hozzáadott buborékos üvegezése segítette. A pilótateret és a hátsó személyzeti teret egy alacsony alagút kötötte össze, amelyen keresztül át lehetett kúszni az első és a hátsó bombatéren. A faroktüzérnek saját, lezárt kabinja volt, de nem férhetett hozzá a legénység többi tagjához. Az erőforrás négy Wright R-3350 Cyclone motorból állt, amelyek teljesítménye 2200 KM kettős csillagrendszerben. Mindegyik motort két General Electric turbófeltöltő töltötte fel, amelyeket külön-külön szereltek fel a motorgondola mindkét oldalára.
A prototípus másolatok gyártása után 14 db YB-29-et gyártottak le működési tesztekre. Az első beiktatására 1943 júniusában került sor, és szinte azonnal megkezdődött a szállítás. A gépek az újonnan alapított egységhez, az 58 Very Heavy Bombardment Grouphoz kerültek. A B-29-es sorozat gyártása volt a legszélesebb körben elszórt légiközlekedési vállalkozás a második világháború alatt.
Szó szerint több ezer albeszállító gyártott alkatrészeket és alkatrészeket, amelyeket később négy nagy összeszerelő üzembe szállítottak: a Boeingnek Wichitába és Rentonba, a Bella-ba Mariettába és a Martinába Omaha-ba. A legtöbb gép a B-29A változatban készült - 1122 darab, míg a B-29 gyártása minden típusból meghaladta a 4000 darabot. A B-29-es gépek voltak az elsők a világon, amelyek atombomba-támadást indítottak Hirosima és Nagaszaki ellen.
Műszaki adatok:
Ennek eredményeként a cég 1500 gépre kapott megrendelést, még mielőtt a prototípus a levegőbe emelkedett volna! A Boeing munkáinak ilyen előrehaladásának oka az volt, hogy már 1938-ban bemutatták a továbbfejlesztett B-17-es, nyomás alatti kabinnal rendelkező tervét. Bár akkor még nem volt szükség ilyen repülőgépre, az amerikai hadsereg a szerkezet korszerűsítésére ösztönözte a Boeinget, hogy a változó működési körülményekre előre felkészítsék. Az XB-29 első prototípusa 1942. szeptember 21-én hajtotta végre első repülését. 644 km/h maximális sebességre volt szükség, ezért a gép középszárnyú, lánctalpas törzsű kör alakú és nagy kiterjesztésű szárnyas volt. Mivel egy ilyen szárnyhoz nagy sebességre volt szükség a leszálláskor, nagy fesztávú Fowler-szárnyakkal látták el, amelyek kinyújtva 20%-kal növelték a szárny területét. Ez pedig lehetővé tette a leszállási megközelítési sebesség csökkentését.
A gépet elektromosan behúzható futóművel, első kerékkel és légmentesen zárt pilótafülkével szerelték fel. Szintén a szárny mögött kapott helyet egy második hermetikus kabin, amelyben a lövésztornyokat kiszolgáló legénység kapott szállást, míg a környezet megfigyelését a kabin hozzáadott buborékos üvegezése segítette. A pilótateret és a hátsó személyzeti teret egy alacsony alagút kötötte össze, amelyen keresztül át lehetett kúszni az első és a hátsó bombatéren. A faroktüzérnek saját, lezárt kabinja volt, de nem férhetett hozzá a legénység többi tagjához. Az erőforrás négy Wright R-3350 Cyclone motorból állt, amelyek teljesítménye 2200 KM kettős csillagrendszerben. Mindegyik motort két General Electric turbófeltöltő töltötte fel, amelyeket külön-külön szereltek fel a motorgondola mindkét oldalára.
A prototípus másolatok gyártása után 14 db YB-29-et gyártottak le működési tesztekre. Az első beiktatására 1943 júniusában került sor, és szinte azonnal megkezdődött a szállítás. A gépek az újonnan alapított egységhez, az 58 Very Heavy Bombardment Grouphoz kerültek. A B-29-es sorozat gyártása volt a legszélesebb körben elszórt légiközlekedési vállalkozás a második világháború alatt.
Szó szerint több ezer albeszállító gyártott alkatrészeket és alkatrészeket, amelyeket később négy nagy összeszerelő üzembe szállítottak: a Boeingnek Wichitába és Rentonba, a Bella-ba Mariettába és a Martinába Omaha-ba. A legtöbb gép a B-29A változatban készült - 1122 darab, míg a B-29 gyártása minden típusból meghaladta a 4000 darabot. A B-29-es gépek voltak az elsők a világon, amelyek atombomba-támadást indítottak Hirosima és Nagaszaki ellen.
Műszaki adatok:
- Maximális sebesség: 575 km/h
- Praktikus mennyezet 9144 m
- Működési hatótáv: 5230 km
- Fegyverzet: fix - leggyakrabban 11 db Browning 12,7 mm-es géppuska. felfüggesztve - 9072 kg bombáig.
Műszaki adatok
Típus | Modell - Műanyag |
Kiknek ajánljuk | Fiúknak |
Korosztály | 14+ éveseknek |
Méretarány | 1:72 |
Súly (bruttó) | 0.82 kg |
Törekszünk a weboldalon megtalálható pontos és hiteles információk közlésére. Olykor, ezek tartalmazhatnak téves információkat: a képek tájékoztató jellegűek és tartalmazhatnak tartozékokat, amelyek nem szerepelnek az alapcsomagban, egyes leírások vagy az árak előzetes értesítés nélkül megváltozhatnak a gyártók által, vagy hibákat tartalmazhatnak.
Hibát talált a leírásban vagy az adatlapon?
Jelezze nekünk!
Hibát talált a leírásban vagy az adatlapon?
Jelezze nekünk!
Vélemények
- Minden vélemény
- Saját véleményem
Kérdések
- Minden kérdés
- Saját kérdés
Miért válassz minket?

🏆 Díjnyertes Webáruház
A bestmarkt.hu az Év Webshopja 2024 versenyen az egyik legjobb magyar webáruház lett! Vásároljon bizalommal!
Megbízható bolt
Biztonságos vásárlás, ellenőrzött forrásból! Rendszeresen frissülő készlet, gyors kiszállítás.
100% MAGYAR webáruház
Cégünk 100% ban magyar vállalkozás, magyar tulajdonosi körrel, magyar munkavállalókkal, budapesti központtal. Vásároljon Ön is magyar webáruházból, ezzel segítve a magyar gazdaság fejlődését.
14 nap
indokolás nélküli
elállás
indokolás nélküli
elállás
Több mint 7500
termék raktárról azonnal
termék raktárról azonnal
Üzletünkben szakképzett eladók segítségével, akár személyesen is vásárolhat. Óriási raktárkészletünkről azonnal átvehetőek a legnépszerűbb termékek.